جشن دانشجویان مقطع کارشناسی ورودی سال ۹۷

جشن دانشجویان مقطع کارشناسی ورودی ۹۷ در تالار فارابی دانشکده‌ی هنرهای کاربردی

۲۳ مهر ۱۳۹۷ | ۱۴:۲۴ کد : ۱۹۷۲ رویدادهای فرهنگی
تعداد بازدید:۴۷۴۴
جشن دانشجویان مقطع کارشناسی ورودی سال ۹۷ در عصر چهارشنبه ۱۸ مهر ماه، با تلاوت آیاتی از کلام ا... مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران در تالار فارابی دانشکده‌ی هنرهای کاربردی آغاز شد.

پس از خوشامدگویی مجری برنامه به حضار و تبریک به نودانشجویان دانشگاه هنــر، کلیپ روزهای ثبت‌نام دانشجویان که توسط دبیر کانون نمایش دانشگاه (آقای محمدحسین اثناعشری) از لحظات حضور دانشجویان در پردیس باغ‌ملی برای ثبت‌نام، تهیه شده بود به نمایش درآمد.

در ادامه، دکتر سلطانی رئیس وقت‌شناس دانشگاه، که چند دقیقه پیش از آغاز برنامه از غرفه‌ها بازدید و در سالن فارابی حضور یافته بودند، ضمن خوشامدگویی به دانشجویان ورودی جدید، دانشگاه هنر را دانشگاه همدلی دانستند و از دانشجویان خواستند که خود را موظف و مکلف به تبعیت از قوانین آموزشی و فرهنگی بدانند و اجازه ندهند که به‌دلیل ناآگاهی از قوانین، حق خود را ضایع نمایند.

در ادامه تصریح کردند که مسئولین دانشگاه بر اساس آیین‌نامه‌ها و قوانین عمل می‌نمایند و تسهیلات لازم را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. ایشان بر فعال بودن انجمن‌های صنفی، تشکلهای دانشجویی و انجمنهای علمی و فرهنگی در دانشگاه هنر تاکید کردند و از دانشجویان خواستند با حضور در این انجمن‌ها و تشکلها به بدنۀ اجرایی دانشگاه کمک نمایند. در پایان مجدداً حضور نودانشجویان در دانشگاه هنر را تبریک گفته و اظهار امیدواری کردند که در آینده‌ی نزدیک شاهد موفقیتها و پیروزی‌هایشان باشند تا قدمهای موثری در راه اعتلای نام کشور برداشته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین دوست‌پرور، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه هنر، پس از پخش کلیپ آشنایی دانشجویان با دفتر روابط بین‌الملل، حوزه‌ی ریاست، گروه استعدادهای درخشان و مرکز انفورماتیک که توسط کانون نمایش دانشگاه ساخته شده بود، احترام به پدر و مادر را مهمترین وظیفه‌ی دانشجویان و منشاء برکات و موفقیتهای بعدی آنان دانستند و برای دانشجویان جدید آرزوی موفقیت کردند.

کلیپ دوم که به معرفی معاونت دانشجویی تخصیص یافته بود، حاوی مصاحبه‌هایی با کارشناسان این معاونت و توصیه‌هایی برای تسهیل خدمت‌رسانی به دانشجویان جدیدالورود بود.

در پایان مراسم، پس از اجرای موسیقی زنده توسط دانشجویان دانشکده‌ی موسیقی و پخش کلیپ جشنواره‌ی موسیقی صبا، یک بز سیمی که به سفارش معاونت فرهنگی، توسط چند تن از دانشجویان دانشگاه ساخته شده بودند، به نودانشجویان هدیه داده شد.

در حاشیه‌ی برنامه‌ که کم از اصل برنامه نداشت، اعضای انجمن‌های علمی دانشجویی با آراستن غرفه‌ها و تهیه‌ی هدایایی برای دانشجویان جدیدالورود هم‌رشته‌ی خود، به آنها خوشامد می‌گفتند. از جمله، اعضای انجمن گرافیک به دبیری خانم مهرناز محمدی بودند که با طراحی چند پوستر زیبا در مدت زمانی اندک، چابکی و ذوق بالای انجمن خود را به رخ کشیدند.

در این میان چهار انجمن علمی بازیگری، نقاشی، گرافیک و مجسمه‌سازی در "طرح تعاملی پرفورمنس میرزاقاسمی" خود، با استفاده از امکانات حجم، رنگ و طراحی و نیز بهره‌گیری از ایده‌ی تولید و مصرف، با قاب‌بندی عمل آشپزی به‌عنوان یک هنر، مکعبی را به‌وجود آوردند که درون آن عمل آشپزی و بر بدنه‌ی شفاف آن نقاشی بزرگی با مشارکت همه‌ی دانشجویان داوطلب، به‌طور مداوم ترسیم می‌شد. یک دوربین مدار بسته تصاویر زنده‌ی مراحل آشپزی را بر مانیتوری در بیرون مکعب نمایش می‌داد، که در کنار تصویر، لیست هزینه‌ها و گزیده‌گویی‌هایی هم ظاهر می‌شد. حاصل کار، عصرانه‌ای به‌یادماندنی و یک تابلوی نقاشی بزرگ بود، که اولی توسط مهمانان جشن نوش جان و دومی بر دیوار دفتر انجمن‌های علمی دانشگاه هنر آویخته شد و به این ترتیب، وعده‌ی این چهار انجمن در پروپوزال طرح خود، طی کش و قوسی جالب‌توجه به تحقق پیوست.

"سینما ورودیزو" سالن 20 نفره‌ای به ابتکار خانم رها امیرفضلی (دبیر انجمن علمی سینما) بود که در آن چند دقیقه از خاص‌ترین صحنه‌های تاریخ سینما بر پرده نقش می‌بست و واکنش بینندگان را دوربینی در مقابل آنها ثبت می‌کرد، تا در طرحی پژوهشی مورد استفاده قرار گیرد. بهره‌برداری از سالن سینما که به دلیل مشکلات فنی نظیر نچسبیدن شانه‌های مقوایی تخم‌مرغ به بدنه‌ی پارچه‌ای، در آخرین ساعات جشن میسر شد، حاصل تلاش شبانه‌ی دبیر انجمن معماری داخلی (آقای مهرنام روشن‌ضمیر) بود و توجه بسیاری را به خود جلب کرد. دکتر سلطانی و دکتر حسینی (معاون اداری و مالی دانشگاه) هم از بازدیدکنندگان سینما بودند.

انجمن علمی فرش هم که با استعفای دبیر خود دچار چالش شده بود، به همت خانم فائزه عقبایی (دبیر جدید) به‌سرعت خود را سازماندهی کرد و با چینش زیبای هدایای خود در غرفه‌ی این انجمن، همچون انجمن علمی صنایع دستی، طراحی پارچه و لباس، شهرسازی و طراحی صحنه به استقبال دانشجویان جدید رفت.

"نمایشنامه‌نویسی مشارکتی" به ابتکار انجمن علمی ادبیات نمایشی با هدف ترسیم چشم‌اندازی که نودانشجویان این رشته در پیش رو دارند، با کمک مهمانان جشن توسط آقای پویان پاک‌نژاد (دبیر انجمن) برای معرفی روند تکمیل یک متن اجرا شد؛ با این توصیف که متنی بر روی صفحه‌ای که بر روی زمین پهن شده بود توسط مهمانان جشن تکمیل می‌شد و در آخر تکه‌های این متن به یادگار میان همه تقسیم گردید. انتشارات بیدگل نیز، به دعوت انجمن نمایشنامه‌نویسی در کنار این غرفه به ارایه‌ی آثار خود پرداخت.

کانون فرهنگ و ادب، بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان نیز با چینش غرفه‌های خود و پاسخ به سوالات مهمانان به معرفی ظرفیت‌های خود پرداختند. "کانون همیاران سلامت دانشگاه هنر"، وابسته به مرکز مشاورۀ دانشگاه هم با ایجاد بازی‌های هنری اقدام به معرفی این مرکز و امکانات قابل عرضه به دانشجویان کرد.