مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم دو نهال در دانشگاه هنر کاشت

۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۰:۰۳ کد : ۴۱۶۶ رویدادهای فرهنگی
تعداد بازدید:۲۳۷

محمدهادی عسکری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به مناسبت هفته منابع طبیعی و درختکاری و ذیل پویش همکاشت، دو نهال در دانشگاه هنر کاشت.

به گزارش معاونت فرهنگی و اجتماعی، عصر روز شنبه 16 اسفندماه، محمدهادی عسکری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم طی مراسمی در دانشگاه هنر و به میزبانی این معاونت دو نهال در پردیس هنرهای کاربردی دانشگاه هنر کاشت.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در این رویداد که ذیل پویش همکاشت برگزار شده بود، به تشریح این پویش پرداخت و گفت: هدف از این اقدام ارزشمند، علاوه بر اجتماعی سازی امر محیط زیست، تقویت حس تعلق دانشگاهیان به دانشگاه، دیده بانی عمومی محیط زیست و تولید گفتمان موثر و مطلوب در زمینه پاسداری از محیط زیست است.

عسکری ادامه داد: بنابراین باید تلاش کنیم مسئله‌ی نهال‌کاری و فرهنگ‌سازی در این خصوص تبدیل به سنت شود و از تمام ظرفیت دانشگاه‌ها برای فراهم آوردن زمینه مشارکت کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های علمی و نیز سایر دانشجویان استفاده شود فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن موضوع محیط زیست بدون در نظر گرفتن فضای مجازی و گفتمان سازی در این حوزه ممکن نیست.

این مدیر فرهنگی در خصوص نقش فضای مجازی و برنامه های پویش همکاشت در این رابطه افزود: با توجه به نقش محتوای آموزشی – ترویجی و همچنین اهمیت راهبری فضای مجازی در اجتماعی‌سازی این مسئله در میان دانشجویان و عموم علاقه‌مندان، برنامه‌های متعددی در این راستا طرح‌ریزی شده است.

عسکری در پایان ابراز امیدواری کرد تا با همدلی و مشارکت همگانی دانشگاهیان، در کنار کاشت این نهال‌ها، جامعه‌ای آگاه‌تر و مسئولیت‌پذیرتر در قبال محیط زیست ساخته شود.