معاونت فرهنگی و اجتماعی با همکاری دفتر طرح و برنامه دانشگاه برگزار کرد:

کارگاه آموزشی توانمندی های لازم برای سلامت و نشاط در محیط اداری با تأکید بر نهج البلاغه

دومین نشست از سلسله کارگاه های فرهنگ و سازمان
۰۷ دی ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۵ کد : ۵۱۵۹ رویدادهای فرهنگی
تعداد بازدید:۵۱۷
کارگاه آموزشی توانمندی های لازم برای سلامت و نشاط در محیط اداری با تاکید بر نامه ۵۳ نهج البلاغه، عصر روز یکشنبه چهارم دی ماه جاری در نگارخانه دانشگاه هنر برگزار شد.

 به گزارش معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر، کارگاه آموزشی توانمندی های لازم برای سلامت و نشاط در محیط اداری با تکیه بر محوریت مفاهیم برگرفته از نهج البلاغه عصر روز یکشنبه 4 دی ماه جاری، با حضور فاطمه سعیدی دکترای علوم و معارف نهج البلاغه مدرس کارگاه مذکور و همچنین کارکنان دانشگاه هنر، در محل نگارخانه این دانشگاه از ساعت 13 تا 16 برگزار شد. 
 
فاطمه سعیدی مدرس کارگاه آموزشی توانمندی های لازم برای سلامت و نشاط در محیط اداری با اشاره به اینکه توجه به اهل بیت و پیروی از دستورات قرآن صرفا برای انجام امور معنوی نیست، گفت: استفاده از دستورات قرآن و پیروی از اهل بیت در تمامی ابعاد زندگی فردی و اجتماعی انسان ها  کاربردی جامع دارد. زیرا زمینه رشد و تکامل فردی و اجتماعی انسان ها را فراهم می کند.   
 
وی درباره اهمیت و نقش نهج البلاغه در سعادت انسان بیان کرد: نهج البلاغه یک مجموعه نفیس و گرانبهایی از سخنان امام علی (ع) است که راه سعادت و رسیدن به کمال و فضلیت انسان را در تمامی ابعاد فردی، اجتماعی، فرهنگی و غیره هموار کرده است. 
 
سعیدی با اشاره به اینکه مسئولین و مدیران جامعه اسلامی باید با تکیه بر اصول و پیروی از دستورات اسلام به ویژه توجه به مفاهیم نهج البلاغه در راستای مدیریت در جامعه و دانشگاه ها فعالیت کنند، اظهار کرد: ما باید شیوه ها و راه های حفظ سلامت و ایجاد نشاط در فضای کاری و جامعه را بررسی کنیم تا مردم و جامعه در آسایش، رفاه و امنیت زندگی کنند. 
 
مدرس کارگاه آموزشی توانمندی های لازم برای سلامت و نشاط در محیط اداری گفت: امام علی (ع) در حکومت خود به انسان ها حق آزادی و انتقاد می داد و آنها از حقوق یکسان و حرمت برخوردار بودند. کوچکترین مسایل از دیده امیر المومنین پنهان نبود.  کلام امام علی (ع) در اوج فصاحت و بلاغت بود. با تعامل و اخلاق مداری با مردم برخورد می کرد. 
 
وی با اشاره به اهمیت مسئله معاد، توجه و  تاثیر آن در پیشرفت زندگی انسان ها در تمام ابعاد زندگی پرداخت و تصریح کرد: اعتقاد به معاد و مرگ به کسی اجازه نمی دهد به حریم خصوصی کسی وارد شود و حق و حقوق دیگران را ضایع کند. از طرفی ایمان به این موضوع پایه های سلامت و نشاط را در محیط جامعه محکم می کند. 
 
سعیدی در راستای شناخت و توانمندی های لازم برای سلامت و نشاط در محیط اداری بیان کرد: شناخت و توانمندی های لازم در حوزه سلامت و نشاط به دنبال داشتن ایمان و توجه به مسئله معاد، وظیفه شناسی و رعایت حقوق انسان ها به وجود می آید. که در این خصوص ما با یک سری اصول بایدها و نبایدها روبرو هستیم که عمل به آن دستورات تضمین کننده موفقیت و شخصیت انسان در تمامی ابعاد زندگی فردی و اجتماعی است. 
 
مدرس کارگاه آموزشی توانمندی های لازم برای سلامت و نشاط در محیط اداری، در پایان خاطر نشان کرد: اصل نفی خود کامگی، اصل نفی عیب جویی، اصل نفی شهوت تغییر، اصل نفی سوء استفاده ویژگان و نزدیکان، اصل نفی خیانت و پیمان شکنی، اصل نفی لجاجت ورزی و اصل نفی شتاب ورزی باید به شدت در جلمه رعایت شود. اگر خدای ناکرده این موارد در جامعه بروز پیدا کند، آن جامعه به سمت رکود و تباهی سوق پیدا می کند.