معاونت فرهنگی و اجتماعی برگزار کرد:

رویش اندیشه های نو در هنر بومی ایران

نمایش گزیده ای از آثار حوزه صنایع دستی و گردشگری دانشجویان دانشگاه هنر در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته
۲۳ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۹:۵۴ کد : ۵۲۷۱ رویدادهای فرهنگی
تعداد بازدید:۶۵۵
دانشجویان حوزه صنایع دستی در غرفه دانشگاه هنر در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع ‌وابسته و سی ‌و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران حضور پیدا کردند.

در این غرفه که با همراهی و همکاری انجمن علمی دانشجویی صنایع دستی و با شعار «رویش اندیشه‌های نو در هنر بومیِ ایران» برگزار شد، گزیده‌ای از محصولات هنری دانشجویان در حوزه‌های صنایع دستی و گردشگری به نمایش درآمد.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته و سی‌وششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی روز سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ با حضور سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

در حاشیه غرفه دانشگاه هنر همچنین، نشست تخصصی با موضوع معرفی کتاب «جادوی رنگ» نوشته خانم مینا علیپور دیده‌روشن دانش‌آموخته دانشگاه هنر در سالن سمینار نمایشگاه با ارائه نویسنده کتاب برگزار شد.

روز پنجشنبه 20 بهمن 1401، دکتر محمد مهدی ذوالفقارزاده، مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فرهنگی وزارت عتف، دکتر زاهد شفیعی، مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری و دکتر محمد امین بنایی، رئیس گروه پایش و آینده نگری فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها از غرفه دانشگاه هنر بازدید و با دانشجویان پیرامون امکان ایجاد فرصت های آتی در زمینه نمایش و فروش محصولات صنایع دستی و گردشگری، گفتگو کردند.

در روز پایانی نمایشگاه، تعدادی از دانشجویان دانش آموخته رشته صنایع دستی دانشگاه هنر از جمله دبیر پیشین انجمن علمی صنایع دستی، از غرفه دانشگاه هنر بازدید کرده و درخصوص تجربیات علمی مشترک به بحث و گفتگو پرداختند.

غرفه دانشگاه هنر به دبیری آقای محمد اکرمی کهن، دبیر انجمن علمی صنایع دستی و گروهی از دانشجویان صنایع دستی، طراحی صنعتی و به راهنمایی استاد جلیلی به عنوان استاد مشاور، به مدت چهار روز برای بازدید مخاطبان نمایشگاه برپا بود.

 

 

تهیه گزارش: فاطمه قزلو