کارگاه آموزشی چاپ فلز توسط انجمن علمی دانشجویی صنایع دستی دانشگاه برگزار شد

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۱:۲۵ کد : ۵۳۷۳ رویدادهای فرهنگی
تعداد بازدید:۴۷۶
به گزارش معاونت فرهنگی و اجتماعی، کارگاه آموزشی چاپ فلز به روش اِچینگ و دِرای پوینت با همکاری گروه صنایع دستی و توسط انجمن علمی صنایع دستی در روز دوشنبه مورخ ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ در محل کارگاه چاپ دانشکده هنرهای کاربردی و با تدریس علی اصغر ابراهیمی نیکو برگزار شد.

انجمن علمی صنایع دستی، چندی است اقدام به برگزاری مجموعه کارگاه های تخصصی بینارشته ای کرده است. نخستین کارگاه از این مجموعه 28 فروردین 1402 با موضوع نحوه عکاسی از محصول برگزار شد. هدف از برگزاری این مجموعه کارگاه، آشنایی دانشجویان رشته صنایع دستی با برخی از مباحث تخصصی دیگر هنرها و بهره گیری از آنها در حوزه کارآفرینی صنایع دستی می باشد.

در کارگاه چاپ فلز، ابتدا به مباحثی در خصوص تئوری چاپ پرداخته شد و سپس ضمن معرفی ابزار و متریال های مورد استفاده، هنرجویان با مشورت با مدرس کارگاه  شروع به انتخاب طرح و طراحی بر روی کلیشه های چاپی کردند. کلیشه ی مورد استفاده در تکنیک درای پوینت، پلکسی میباشد که بوسیله ی یک میخ فلزی نقش اندازی بر روی آن انجام می شود. هنرجویان بعد از چاپ گرفتن نمونه های اولیه به شیوه ی درای پوینت، در بخش دوم کارگاه، برای اجرای چاپ اچینگ شروع به نقش اندازی بر روی ورقه های مسی کرده و در پایان کارگاه هر کدام از شرکت کننده ها مجموعا دو اثر نهایی را به دو روش اچینگ و درای پوینت  تولید کردند.