بازدید کارمندان دانشگاه از موزه صلح

۱۰ مهر ۱۴۰۲ | ۰۸:۳۷ کد : ۵۶۸۰ رویدادهای فرهنگی
تعداد بازدید:۷۷۳

توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر و با همکاری امور دانشجویان شاهد و ایثارگر و بسیج کارمندان برگزار شد:

در راستای برگزاری مجموعه برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه هنر، برنامه بازدید از موزه صلح برگزار شد.

محمدرضا تقی پور، مدیر موزه صلح ایران، در این رویداد که به شکل کارگاهی برگزار شد، گفت: «وقتی یک ایرانی را که روی پاهای خود ایستاده، می‌بینم خوشحال می‌شوم. چون من پاهایم را از دست دادم تا امروز آن‌ها بتوانند بایستند.» تقی‌پور پانزده ساله بود که به عنوان یک رزمنده داوطلب به بسیج پیوست تا در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور یابد.

او در خرداد ماه سال 1361 و تنها چهار ماه پس از حضور در جبهه با از دست دادن هر دو پا به درجه جانبازی نایل امد. او اکنون به عنوان مدیر موزه صلح مشغول به فعالیت است و سفیر مظلومیت کشورمان در سفر به بسیاری از کشورها بوده است. موزه صلح تهران یکی از موزه‌های عضو شبکه بین‌المللی موزه‌های صلح است. هدف اصلی این موزه‌ها ترویج فرهنگ صلح از طریق نشان دادن پیامدهای ناگوار جنگ و خشونت و آثار زیانبار آن بر انسانها و محیط زیست می‌باشد. موزه‌های صلح بیشتر از آنکه مکانی برای تماشای اشیاء تاریخی باشند، محلی برای گفتگو، برنامه‌های آموزشی و پژوهشی و فرهنگ سازی می‌باشند. در این راستا معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و با همکاری و همراهی دفتر امور شاهد و ایثارگر و بسیج کارمندان، در روزهای سه شنبه چهارم و شنبه هشتم مهر 1402 جهت حضور و بهره مندی کارمندان دانشگاه برنامه بازدید از این موزه را برنامه ریزی و اجرا کرد.

 این بازدید که به مناسبت هفته دفاع مقدس و با هدف آشنایی همکاران دانشگاه از پیامدهای ناگوار جنگ از نزدیک برنامه ریزی شده بود، با حضور دکتر محمدعلی روزبهانی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، پروانه کولیوند، سرپرست امور شاهد و ایثارگر و حسین یامی فرمانده پایگاه بسیج کارمندان دانشگاه و هشتاد نفر از کارمندان علاقمند دانشگاه به صورت کارگاهی و در دو نوبت برگزار شد، نوبت سوم روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۷/۱۹ از ساعت ۱۳ تا ۱۵ برگزار می شود.