سومین رویداد غبار، دیار هنر ایران برگزار شد

۰۹ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۶:۰۰ کد : ۶۲۵۶ رویدادهای فرهنگی
تعداد بازدید:۲۲۸

سومین دوره جشنواره ملی غبار با رویکرد صنایع‌دستی معاصر از مجموعه جشنواره‌های دانشجویی تحت نظارت معاونت فرهنگی و اجتماعی، به روزهای پایانی خود رسیده است.

به گزارش روابط عمومی جشنواره غبار این جشنواره با بخش‌های گالری هنرمندان/ بازارچه فروش/ ورکشاپ/ نشست میزبان علاقه‌مندان خود بود که در روز افتتاحیه با کارگاه استیتمنت نویسی زروان روح‌بخشان با ۲۵۰ نفر شرکت کننده شروع به کار کرد که در روزهای بعد با ورکشاپ‌هایی در حوزه زیورآلات/شیشه/چاپ سعی در ارتقا علمی هنرجویان داشت. بازارچه فروش صنایع‌دستی نیز محلی برای ارائه و فروش محصولات هنرجویان و هنرمندان این حوزه بود و با دعوت از فروشندگان و صادرکنندگان صنایع‌دستی سعی در ایجاد شبکه فروش و حمایت دائمی از اقتصاد هنرمندان دارد. گالری این جشنواره که منتخب آثار از ۱۶۰۰ اثر ارسالی بود نیز به مدت دوهفته میزبان مخاطبین و هنردوستان می‌باشد.

امیرحسین باستانی دبیر جشنواره درخصوص صنایع‌دستی معاصر گفت: سال‌هاست که از صنایع‌دستی به عنوان هنری به یادگار رسیده از نیاکانمان یاد می‌شود. با وجود نقش پررنگ گذشته در این هنر، بر این باوریم، زمان آن رسیده که با میراث گذشتگان‌مان به سوی آینده حرکت کنیم. غبار، این رویکرد را سرلوحه‌ خود قرار داده و در نظر دارد با ایجاد بستر مناسب، در مسیر این هدف قدم بگذارد و هنرمند معاصر صنایع‌دستی از کارگاه و مغازه به صحنه هنر بیاید. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق دنبال کردن صفحات مجازی جشنواره غبار منتظر فراخوان‌های دوره بعدی باشند.


لینک دانلود فایل