برگزاری گردهمایی دبیران تشکل‌های علمی و فرهنگی دانشگاه هنر ایران و سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی هنر

۲۳ مهر ۱۴۰۳ | ۱۴:۳۷ کد : ۶۴۵۷ رویدادهای فرهنگی
تعداد بازدید:۱۳۵

جلسه معرفی، تبادل نظر و هم‌اندیشی سازمان دانشجویان واحد هنر جهاددانشگاهی و دبیران تشکل‌های علمی و فرهنگی دانشگاه هنر ایران به مناسبت بیست و ششمین سالگرد تاسیس سازمان دانشجویان ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی هنر، روز سه‌‌شنبه هفدهم مهر‌ماه 1403 جهاد دانشگاهی هنر میزبان دبیران تشکل‌های علمی و فرهنگی دانشگاه هنر ایران بود. در این جلسه که در سالن جلسات پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاددانشگاهی برگزار شد؛ دکتر محمدعلی روزبهانی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر ایران و پروانه کولیوند مدیر تشکل‌های دانشگاه، فاطمه قزلو، کارشناس مسئول امور تشکل‌های علمی و فرهنگی به همراه امین مختاری رییس جهاد دانشگاهی هنر و سیدعماد حسینی‌فرد مدیر اجرایی شعبه سازمان دانشجویان واحد هنر و جمعی از همکاران دانشگاه و جهاد دانشگاهی هنر و دبیران تشکل‌های علمی و فرهنگی این دانشگاه حضور داشتند.

در ابتدای این نشست حسینی‌فرد ضمن معرفی و بیان اهداف و آرمان‌های جهاددانشگاهی و و احد هنر این نهاد انقلابی و نقش پر رنگ وموثر آن‌ها در ارتقاع فعالیت‌های فرهنگی و هنری جامعه، به شرح برنامه‌های جاری سازمان دانشجویان ایران از جمله رویدادهای ایران مرز پرگهر، راه بلد، فصل سخن، سدید و... پرداخت و آمادگی سازمان دانشجویان واحد هنر را برای برقراری ارتباط موثر با دبیران علمی دانشگاه هنر در برای هر گونه پشتیبانی ممکن از جمله کمک در برگزاری رویدادهای دانشجویی، نشست‌های علمی، تولید محتوای هدفمند، چاپ کتاب و ... را اعلام کرد. وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های رویدادهای ملی پیشرو جهاد دانشگاهی هنر از جمله جشنواره ملی «بومتن» و اولین دوره المپیک بازی‌های فکری دانشجویان ایران که حاصل همکاری واحد هنر جهاددانشگاهی با معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اواخر پاییز سال جاری برگزار خواهد شد، از دبیران تشکل‌های علمی حاضر در جلسه دعوت کرد تا در اطلاع‌رسانی لازم را برای دانشجویان علاقه‌مند به شرکت در این رویداد همکاری لازم را انجام دهند.

در این خصوص پس از به نمایش درآمدن تیزر فراخوان این رویداد، محدثه خلیلی دبیر اجرایی اولین المپیک بازی‌های فکری دانشجویان ایران نیز با شرح مراحل روند اجرایی این رویداد از ارسال آثار، بررسی و انتخاب آثار برتر و شرکت داده شدن برگزیدگان اولیه در بوت‌کمپ سه روزه و در نهایت معرفی برگزیدگان نهایی یادآور شد: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این رویداد تا ۳۰ مهرماه ۱۴۰۳ و زمان برگزاری بوت کمپ سه روزه و معرفی برگزیدگان رویداد، آذرماه ۱۴۰۳ تعیین شده است. برگزیدگان بخش‌های رقابتی در بوت‌کمپ سه روزه در سه لیگ رقابتی لیگ بازی رومیزی، لیگ نمایش بی‌کلام (پانتومیم) و لیگ بازی نقش‌آفرینی شاهنامه شرکت داده می‌شوند.

دکتر روزبهانی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر ایران نیز با مبارک خواندن و مثبت ارزیابی کردن این نشست و اشاره به لزوم برقراری ارتباط هر چه بیشتر و کامل‌تر بین دانشگاه و جهاد دانشگاهی هنر، بر استفاده و هم‌افزایی طرفین از امکانات و توانایی‌های موجود تاکید کرد و برگزاری این دست جلسات برای ایجاد ارتباط دانشجویان از طریق دبیران تشکل‌های علمی دانشگاه با جهاد دانشگاهی هنر را به عنوان یک فرصت برشمرد. در انتها مختاری رییس جهاد دانشگاهی هنر با اشاره به حضور خود به عنوان یک فعال تشکل‌های علمی و فرهنگی در زمان تحصیل در دانشگاه هنر؛ حضور در تشکل‌های دانشجویی و فعالیت در آن‌ را محل مناسبی برای رشد و بالندگی دانشجویان خواند. وی ضمن اظهار امیدواری برای احیا فعالیت‌های دانشجویی پس از رکودی که از دوران کرونا شکل گرفت، آمادگی جهاد دانشگاهی هنر را برای هرگونه حمایت و همکاری از فعالیت‌های دانشجویی ذیل معاونت فرهنگی این دانشگاه اعلام کرد.